AKCE leden 2011
Máme tu leden - první měsíc v novém roce, jistě také plný předsevzetí, nových očekávání a nadějí. Ale také plný sněhových závějí, mrazu, kluzkých silnic a ranního prohrabávání se sněhem k Vašemu promrzlému autu, pak škrábání skel, odlepování dveří, aby jste se vůbec do Vašeho miláčka dostali.
I v tomto roce pro Vás chystáme opět akce spojené s aktuálními potřebami motoristů i vozů.
Nepodceňujte údržbu palivového systému,
zejména u dieselových motorů!
Palivový filtr
Základním předpokladem bezproblémové jízdy je čisté palivo. Nečistoty obsažené v palivu vedou ke zvýšenému opotřebení. Také voda vázaná v palivu může způsobit v důsledku koroze závažné škody. V nejhorším případě může dojít k úplnému selhání vstřikovací soustavy a tím k zastavení vozidla. Opotřebení vstřikovací soustavy, resp.karburátoru má za následek výrazně zvýšenou spotřebu paliva a snížený výkon motoru.
Znečištění musí být z paliva odstraněna, aby se předešlo poškození či nefunkčnosti veškerých součástí palivového systému. Palivový filtr zachytí částice nečistot o velikosti 5 až 10 mikronů.
Palivový systém
- karburátor
- systém vstřikování paliva
- palivový systém pro dieselové motory
Některé filtrační systémy mají zabudovaný systém pro automatickou detekci přítomnosti vody v palivu. Jakmile je dosažen maximální povolený stupeň obsahu vody ve filtru, rozsvítí se kontrolka na přístrojové desce vozu.
V zimním období dodávají výrobci paliv "zimní naftu". Určité množství benzínu přidané do paliva pro dieselové motory redukuje možnost, že palivo v nádrži zkrystalizuje. K této krystalizaci dochází při teplotách kolem -20°C a nižších vlivem mrazu. V některých filtrech jsou zahřívací součásti s termostatem, aby nemohla nastat teplota, při níž ke krystalizaci dochází. Dojde-li však k takové silné krystalizaci, musí být veškeré filtry vyměněny a palivová potrubí vyčištěna.